نوشته شده توسط : karinoweb

وجود حشرات موذی در محیط زندگی انسان باعث باعث انتقال انواع انگل های مشترک بین انسان و حیوان و باعث ایجاد بسیاری از بیماری ها و عفونت ها میشود و این موضوع باعث به خطر افتادن سلامت خانه و باعث اسیب به وضعیت سلامت جامعه میشود. هر ساله پس از گرم شدن هوا در فصل تابستان شاهد حضور حشرات موذی در محیط خانه هستیم اصلی ترین راه ورود این موجودات فضلاب ها می باشند. فاضلاب ها منبع اصلی الودگی و راه انتقال این الودگی به بیرون حشراتی مانند سوسک ها میباشند.درادامه به برسی انواع روش های سمپاشی برای در امان ماندن از خطرات ناشی از وجود این موجودات مپردازیم. در بسیار از موارد با استفاده از اسپری حشره کش های ساده مشکل حشرات موذی بر طرف میشود اما در بسیاری از موارد مشکل به قدری حاد و جدی است که تنها سمپاشی با سموم قوی تر میتواند این مشکل را بر طرف کند .این کار اگر به درستی و به صورت اصولی انجام شود میتواند برای همیشه مشکل شما با این موجودات ناخوشایند را برطرف کند. نکته ای که حتما در بحث سمپاشی منازل باید رعایت شود استفاده از سم مناسب با دوز مناسب است که حتما باید بدست افراد دارای تجربه و تخصص در این زمینه انجام شود. سم‌پاشی منزل می‌تواند یک وظیفه دشوار و پیچیده باشد، به خصوص اگر شما تجربه کافی در این زمینه را ندارید. اما اگر این کار را تجربه کرده اید و مشکلی در آن را ندارید میتوانید همچنین در صورتی که با محصولات شیمیایی و نحوه استفاده از آن‌ها آشنایی دارید و دسترسی به تجهیزات لازم دارید، می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید. با این حال، اگر شما به هر دلیلی مانند نداشتن زمان، تجهیزات یا تجربه، قادر به انجام این کار نیستید، بهتر است به مراکز سمپاشی مراجعه کنید.

دلایل استفاده از شرکت های سمپاشی

مزایای استفاده از مراکز سم‌پاشی که اکثر شرکت های معتبر آن را دارند شامل داشتن تجربه و تخصص در این زمینه، استفاده از تجهیزات پیشرفته، تضمین اثربخشی و کاهش خطراتی که ممکن است همراه با عملیات سم‌پاشی در منزل به دنبال داشته باشد ، است. همچنین این افراد به شما راهنمایی‌های لازم در مورد نحوه استفاده از محصولات شیمیایی و همچنین توصیه‌های ایمنی مربوط به کارهای سم‌پاشی را نیز می‌دهند که باعث بدست آوردن تجربه در سمپاشی میشود .

در کل، برای تضمین بهترین نتیجه و کاهش خطراتی که با انجام سم‌پاشی ناصحیح ممکن است به دنبال داشته باشد، بهتر است به مراکز سم‌پاشی مراجعه کنید که در این بین شرکت سفیران سلامت نقش جهان توانسته با توجه به نیاز مبرم تامین بهداشت در سالیان اخیر و اهمیت فراوان دفع افات و حشرات در تمامی سطوح خانگی و همچنین ضد عفونی کارخانجات بیمارستان ها هتل ها و … به منظور کنترل محیط زیست شرکت سفیران سلامت نصف جهان با سابقه ای بیش از 10 سال در زمینه دفع حشرات خانگی و صنعتی نظیر (موریانه سوسک مگس ساس کک کنه مایت مارمولک و….) و همچنین جانوران موذی نظیر(موش خانگی موش متعفن نروژی موش سقفی موش فاضلاب و…) و دیگر افات و حشرات موذی با کادری مجرب و متخصص زیر نظرحشره شناس و کارشناس بهداشت محیط در خدمت هموطنان عزیز بوده است . این شرکت خدماتی اعم از سمپاشی در اصفهان و تهران را ارائه میدهد .

در اینجا باید توجه داشت که انتخاب مرکز سم‌پاشی مناسب نیز امری مهم است. باید مطمئن شوید که این مرکز دارای مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه است و محصولاتی که استفاده می‌کنند مطابق با استانداردهای ایمنی و بهداشتی می‌باشند. همچنین، قیمت‌های این مراکز نیز باید با قیمت‌های تعیین شده توسط اتحادیه صنف مطابقت داشته باشد و باید مطمئن شوید که تضمین کیفیت و امنیت در انجام سم‌پاشی را دارند.

در مورد زمان انجام سم‌پاشی نیز باید توجه داشت که باید در زمان‌های مناسب و با توجه به نوع حشرات و آفات، انجام شود. به‌طور کلی، بهار و تابستان بهترین زمان برای سم‌پاشی هستند، زیرا در این فصول، حشرات و آفات بیشترین فعالیت را دارند.

در نهایت، باید به این نکته هم توجه داشت که برای جلوگیری از بازگشت حشرات و آفات به منزل، بهتر است بعد از انجام سم‌پاشی، اقدام به پاکسازی و شستشوی محل سم‌پاشی و اطراف آن کنید و از پوشیدن لباس‌هایی که با سم آلوده شده‌اند، خودداری کنید.

همچنین، بهتر است قبل از انجام سم‌پاشی، از اتاق‌هایی که در آن‌ها سم‌پاشی قرار است انجام شود، اثاثه‌ها و وسایل موجود در آن جمع شوند و اتاق خالی از وسایل باشد تا بتوانید به راحتی و با دقت بیشتر، سم‌پاشی را انجام دهید.

همچنین، باید توجه داشت که انواع مختلفی از سم‌های حشره‌کش وجود دارند و هر کدام برای کنترل حشرات و آفات مختلف، بهترین نتیجه را دارند. بنابراین، اگر شما به عنوان یک آدم غیرحرفه‌ای تصمیم به سم‌پاشی خانه خود گرفتید، باید اطمینان حاصل کنید که محصولی که استفاده می‌کنید، مناسب برای کنترل آفات موجود در منزل شما است.

در کل، اگر شما دارای تجربه و تخصص کافی برای انجام سم‌پاشی خانه‌تان هستید، می‌توانید به صورت خودکار این کار را انجام دهید. با این حال، در غیر این صورت، بهترین راه‌حل این است که به مراکز سم‌پاشی معتبر مراجعه کنید تا از طریق افراد ماهر و با استفاده از محصولات و تجهیزات مناسب، به صورت ایمن و کارآمد اقدام به سم‌پاشی خانه‌تان کنید.

همچنین، قبل از انجام سم‌پاشی، باید به دقت دستورالعمل‌های استفاده از محصولات حشره‌کش را مطالعه کنید و به آن‌ها عمل کنید. همچنین، باید به کودکان و حیوانات خانگی خود اجازه ندید تا به مناطقی که سم‌پاشی شده‌اند، دسترسی پیدا کنند تا از مواجهه با سم جلوگیری شود.

سئو تضمینی سایت یک شعار نیست این تخصص ماست با تیم تخصصی سئو سایت در اصفهان همراه باشید

هنگامی سم پاشی مقداری از سموم از طریق دستگاه تنفس ، پوست و مواد غذایی وارد بدن میشوند.ماده سازنده سموم معمولا آبامکتین، سیفلوترین، فیپرونیل، پرمترین، بیفنترین، هیدرامتیلون، پیرتروم، بوریک اسید، دلتامترین و IGR (تنظیم کننده رشد حشرات) میباشد. این مواد شیمیایی هستند و میتواند بر روی بدن انسان تاثیر گذار باشند. در نهایت، مهمترین مورد این است که همواره از محصولات حشره‌کش معتبر و با کیفیت استفاده کنید و هرگز از محصولاتی که دارای سموم قوی و خطرناک هستند، استفاده نکنید. همچنین، اگر هرگونه علائم بیماری و یا حساسیت را پس از سم‌پاشی تجربه کردید، باید به سرعت به پزشک خود مراجعه کنید.

با توجه به اینکه سم‌پاشی خانگی ممکن است با مخاطراتی همراه باشد، بهتر است اگر شما قادر به انجام این کار نیستید، این کار را به یک متخصص و یا مرکز سم‌پاشی بسپارید تا بدون هیچ‌گونه خطری، حشرات و آفات را از منزلتان کنترل کنید.

مجله خواندنی ها



:: برچسب‌ها: سم پاشی , سمپاشی منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : karinoweb

با شروع فصل گرما ، سر و کله حشرات موذی مانند سوسک ، موریانه ، پشه ، مورچه و ساس هم پیدا میشود که باعث ایجاد مشکلاتی اعم از بیماری و آلودگی را در پیش رو دارد . بهترین مکان شیوع این حشرات بیشتر در منازل اتفاق میافتد چرا که بهترین آب وهوا ممکن و همچنین مکان مناسبی برای پیدایش را دارند . روش هایی وجود دارد که میتوانید از آن برای جلوگیری از این مشکل استفاده کنید . روش های قدیمی که شاید هنوز هم کاربرد دارد استفاده از اسپری حشره کش میباشد که این مشکل را به صورت موقت حل می نماید و حتی دیده شده برخی افراد بر خلاف تصورشان که این مشکل حل میشود به خاطر افزایش وجود این حشرات موذی نقل مکان کرده اند تا از این مشکل بدور باشند.

بهترین و دائمی ترین روش برای پاکسازی این حشرات سمپاشی منزل به شکل کاملا حرفه ای میباشد که شرکت هایی مانند شرکت سمپاشی آس ، شرکت سمپاشی سنجاق ، شرکت سمپاشی سفیران سرویس و دیگر شرکت ها که در این زمینه فعالیت باسابقه و کاملا حرفه ای را دارا میباشند.

چگونگی ورود حشرات به منزل

 شاید در برخی مواقع این اصطلاح را شنیده اید که می گویند پیشگیری بهتر از درمان است. در صورت هجوم آفات به خانه بهتر است راه های ورود این حشرات موذی را ببندید تا نگران سمپاشی منزل خود نباشید. برای پیشگیری بهتر است از محلول های مناسب برای تمیزکردن و از بین بردن آلودگی در لوله های فاضلاب استفاده شود زیرا یکی از راه های ورود حشرات مانند سوسک  از این راه ها می باشد. همچنین محیط حمام و توالت باید ضدعفونی شود زیرا محیط های آلوده و مرطوب مکان مناسبی برای رشد و تکثیر حشرات است و حتماً تمام دهانه ها ودرزهای منزل را بپوشانید تا با ورود مجدد آفات به خانه خود مواجه نشوید. یافتن غذا یکی عوامل ورود حشرات به خانه میباشد اما برخی از این حشرات برای تخم گذاری وارد منزل میشوند که مهترین آن چاه فاضلاب ، سوراخ ها و درز دیوار های خانه هستند .

راه های جلوگیری از ورود حشرات به منزل

بستن درزها و شکاف های ساختمان:

اولین راه برای جلوگیری از ورود حشرات موذی به منزل بستن تما درزها و شکاف ها میباشد که استفاده از درزگیر بهترین پیشنهاد برای کار است .

استفاده از ظروف مناسب برای نگهداری مواد غذایی :

هنگامی که کارتن ویا بسته مواد غذایی را باز میکنید در اولین قدم یک ظرف مناسب برای نگهداری آن پیدا کرده چرا که مواد غذایی بهترین و با ارزش ترین مکان برای تخم گذاری و پیدایش حشرات میباشند پس بهتر است ظرف مناسب استفاده کنید .

تمیز کاری منظم منزل :

شاید این کار کمی طولانی وحوصله بر باشد ولی این را بدانید که یک روش عالی برای دفع حشرات اس . هرچه خانه تمیزتر و پاکیزه تر باشد ورود حشرات به آن خانه کمتر میشود و با این کار نیاز به سمپاشی سوسک ، ساس ، موریانه ، بید و دیگرحشرات نباشد .

راه و روش های سمپاشی حشرات در منزل

سم پاشی منزل انواع مختلفی دارد بر اساس حشرات نوع سم هم متفاوت است و همچنین بر اساس اماکن نیز نوع سم پاشی متفاوت خواهد بود. بهترین سم ها برای سمپاشی منازل از سموم ترکیبی شیمیایی ساخته شده اند. برخی افراد خودشان اقدام به سمپاشی منزل می کنند در حالیکه این سموم باعث مسمومیت و بیماری های تنفسی می شود.

سمپاشی منازل خطرات زیادی دارد و به همین خاطر است که افرادی که برای سمپاشی به منزل ها می روند باید لباس مخصوصی که کل بدن را پوشانده باشد، بپوشند. دستکش پلاستیکی ضخیم، چکمه های محکم و بلند، عینک مخصوص با کناره های بسته و ماسک از تجهیزات مخصوص سم پاشی است.

  • نیاز به حداقل ۱ مرحله سمپاشی تا ۲ مرحله خواهد داشت
  • مدت زمان تقریبی سمپاشی معمولاً ۲۰ تا ۴۰ دقیقه می باشد
  • نیاز به تخلیه افراد از ۱۲ تا ۲۴ ساعت خواهد داشت
  • هنگام سم پاشی منزل باید تمام درب و پنجره ها بسته باشد و روی وسایل و مواد غذایی پوشانده شود و اگر آب یا مواد غذایی آلوده شد، باید دور ریخته شود.
  • پس اتمام سمپاشی طی ۱۰ روز باید مدام دست و صورتتان را شست و شو دهید و لباس های خود را تمیز کیند .
  • در سمپاشی خانگی باید هم فضای داخلی و خارجی را باهم سمپاشی کنید تا ورود حشرات به منزل را کمتر کنید .
  • همچنین بهتر است بعد از فرآیند سمپاشی خانه را به مقدار زیادی آب بنوشید.

پس از سمپاشی خانه چه باید کرد

ترک منزل :

هنگامی که شما منزل خود را کامل سمپاشی کردید باید برای کاهش اثر سم از ۲۴ الی ۴۸ ساعت خانه را ترک کنید تا از ورود مواد شیمیایی به دستگاه تفسی خود جلوگیری نمایید چراکه باعث مسمومیت تنفسی خواهید شد .

از بین بردن مواد آغشته به سم :

همانطور که در بالا اشاره کردیم مواد غذایی یکی از بهترین مکان ها برای حشرات موذی میباشند و هنگامی که شما سمپاشی را انجام دادید باید تمام مواد غذایی که در محل سمپاشی بوده را دور بریزید حتی اگر آن مواد در ظروف بسته بندی شده وقابل شتسشو باشند .

تمیز کردن منزل پس از سمپاشی :

بعد از عمل سمپاشی عجله ای برای تمیز کردن منزل صورت نگیرد چون باعث از بین رفتن اثر سم در کوتاه مدت خواهید بود . میتوانید سطوح و لوازمی را که به صورت مستقیم سمپاشی شده را تمیز و پاکیزه نمایید .

پاکسازی حشرات :

سمپاشی صورت گرفته باعث زیاد شدن اجساد حشرات موذی میشود و باید تمام نفوذ را پاک کنید این فضا ها مانند زیر کابینت ها ، زیر فرش و دیگر جاهایی که قابل رویت نیستن .

علائم مسمومیت های سمپاشی خانگی :

وقتی شروع به سمپاشی خانگی میکنید بدلیل وارد شدن مواد شیمیایی به بدن ، مسمویت تفسی رخ میدهد .علائم مسمویت تنفسی :

  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • دل درد
  • عرق
  • رنگ پریدگی
  • تغییردر ضربان قلب
  • خارش گلو
  • مشکلات تنفسی ناشی از مسمویت تنفسی

در این بین میتوانید سمپاشی منزل خود را به شرکت سمپاشی در اصفهان ، تهران شرکت سفیران سرویس سلامت بسپارید چرا که این شرکت با توجه به نیاز مبرم تامین بهداشت در سالیان اخیر و اهمیت فراوان دفع افات و حشرات در تمامی سطوح خانگی و همچنین ضد عفونی کارخانجات بیمارستان ها هتل ها و … به منظور کنترل محیط زیست شرکت سفیران سلامت نصف جهان با سابقه ای بیش از ۱۰ سال در زمینه دفع حشرات خانگی و صنعتی نظیر (موریانه سوسک  مگس ساس کک کنه مایت مارمولک و…. ) و همچنین جانوران موذی نظیر(موش خانگی موش متعفن نروژی موش سقفی موش فاضلاب و…) و دیگر افات و حشرات موذی با کادری مجرب و متخصص زیر نظرحشره شناس و کارشناس بهداشت محیط در خدمت هموطنان عزیز بوده است .

منبع : بامردم

توسعه و تولید محتوا : شرکت طراحی سایت در اصفهان کارینووب



:: برچسب‌ها: سم پاشی , سمپاشی منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : karinoweb

امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که هر روزه ممکن است با حشراتی نظیر سوسک ، ساس ، پشه ، مگس و … روبه رو شویم و زندگی با این حشرات عملی تقریبا نا ممکن می باشد.

حشرات موذی در فصول سرد سال به مکان های گرم حجوم می برند و این مکان ها ، مکان هایی نظیر خانه ها ، ادارات و … می باشد.

در فصول گرم سال نیز این حشرات شروع به تولید مثل کرده و باعث رنجش خاطر ما می شوند. بنابر این برای خلاصی از این حشرات نیاز است که هر سال مکان زندگی و یا حتی مکان کار خود را سم پاشی کنیم.

اما سوالاتی در این باره به وجود می آید که بهترین زمان سم پاشی چه زمانی است؟

چه نوع سمی برای چه نوع حشره ای مناسب است؟

بهترین شرکت سم پاشی در اصفهان کدام شرکت است؟

زمان مناسب سم پاشی در زمستان چه زمانی می باشد؟

آیا برای سم زدن نباید در خانه حضور داشته باشیم؟

در طول روز چه زمانی برای سم پاشی بهترین زمان است؟

در ادامه به پاسخ تمام این سوالات خواهیم پرداخت.

 

راه های ورود حشرات به خانه کدام اند؟

حشرات و حیوانات موذی به این دلیل وارد خانه و محل کار شما می شوند که به دنبال مکانی گرم و یا غذا هستند. این حشرات بیش تر در مکان های تاریک یافت می شوند و به همین دلیل  در درزهای موجود در خانه، سوراخ ها، مکان های مرطوب، لوازم خریداری شده و … سکونت می کنند و از آن جا به بقیه ی خانه نیز نفوذ می کنند.

این حشرات به دنبال جایی دور از دسترس هستند تا بتوانند در آن جا رشد کنند، تولید مثل کرده و زیاد  شوند.

 

پیشنهاد مطالعه مقاله : انواع روش های سم پاشی منازل

 

چگونه یک سم مناسب برای سم پاشی انتخاب کنیم؟

چگونه یک سم مناسب برای سم پاشی انتخاب کنیم؟

چگونه یک سم مناسب برای سم پاشی انتخاب کنیم؟

 

حشرات موذی به دسته  های مختلفی تقسیم می شوند.

حشراتی مثل سوسک ، مورچه ، پشه ، شته ، موریانه و … . برای اینکه بتوانید هریک از این حشرات را از بین ببرید باید سمی مناسب برای آنها پیدا کنید که بتوان آن حشره را از بین برد و در انتخاب سم بهتر است تحقیق کنید و از خرید سمومی که حشرات نسبت به آنها مقاومت دارند پرهیز کنید.

از طرفی ممکن است که سموم تاثیر منفی را بر روی سلامت بدن بگذارد به همین دلیل برای انتخاب سموم و آفت کش ها باید از سموم مناسب و کم خطر استفاده کرد.

برای این که دقیقا بتوانید بفهمید که چه سمی مناسب چه نوع حشره ای می باشد بهتر است که از یک متخصص در این حوزه سوال کنید تا خریدی درست داشته باشید.

هم چنین فروشگاهی که از آن سم تهیه می کنید نیز حائز اهمیت می باشد. فروشگاهی که از آن سم خریداری می کنید باید معتبر باشد و نوع و برند مناسبی از سم را به شما ارائه دهد.

 

قبل از شروع سم پاشی چه اقداماتی لازم است که انجام دهیم؟

قبل از سم پاشی نیاز است که یک سری اقدامات را در خانه و یا محل کار خود انجام دهیم که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • قبل از سم پاشی حتما باید منافذ و مسیر دودکش بخاری را مسدود کنید.

 

  • اگر در خانه گل و گیاه دارید، آن را از منزل خارج نمایید و در جایی ببرید که هوای تمیز و سالم داشته باشد .

 

  • خوراکی های موجود در خانه یا محل کار را اگر در معرض محل های سم پاشی است خارج کنید و به مکانی که در معرض سم پاشی قرار ندارد منتقل کنید. خوراکی هایی که در آن ها باز است را نیز به خارج از خانه یا محل کار انتقال دهید.

 

  • به همسایه های خود نیز اطلاع دهید که چه روزی و چه روزی سم پاشی دارید تا حتی الامکان در خانه نباشند و از آن جا فاصله داشته باشند.

 

  • اگر حیوان خانگی و پت دارید ان را حتما از خانه خارج کنید و دور از سموم آن را نگه داری کنید تا زمانی که متخصص و سم پاش اعلام کنند که می توانید به خانه و یا محل کار خود بازگردید.

 

  • اگر کودک و یا سالمند نیز دارید، آن را از خانه خارج کنید. توجه کنید که این دو گروه بسیار حساس تر از سایر هستند و این موضوع را به سم پاش و متخصص اطلاع دهید تا برای بازگشت شما به خانه زمان عقب تری را مشخص کنند.

 

  • ظرف های آشپزخانه را جمع اوری کنید و در یک مکان مناسب قرار دهید.

 

  • اگر مکان های سم پاشی به اتاق های شما نیز مربوط می شود، لباس ها و لوازم شخصی و بهداشتی خود را نیز جمع کرده و از محل های سم پاشی دور کنید.

 

 

پس از سم پاشی تا چه زمانی نباید به محل زندگی خود برگردیم؟

این سوال با توجه به نوع سم و حشره پاسخ متفاوتی دارد.

هم چنین به میزان وجود موجودات موذی در خانه و محل کار شما نیز بستگی دارد که چه قدر زمان می خواهد تا تمام آفات از بین بروند.

اما به طور کل با توجه به نوع سم و مقدار آن از چند ساعت تا دو روز باید از خوابیدن و رفت و امد در خانه خودداری کرد.

 

هنگام سم پاشی فرد باید به چه نکاتی توجه کند؟

سم پاشی بهتر است توسط متخصص در این زمینه انجام شود، زیرا فرد متخصص در این زمینه دانش لازم را دارد و مراقب است که هنگام انجام این عملیات مشکلی پیش نیاید. اما اگر به هر دلیلی خودتان مجبور به انجام این کار شدید در هنگام سم پاشی به این نکات توجه نمایید:

  • برای این که تمامی حشرات را از بین ببرید باید حواستان به نقاط دور از دسترس باشد. توجه کنید که در هنگام سم پاشی زیر فرش، درز مبلمان، بین کابینت ها و … نیز نادیده گرفته نشود.

 

  • برای این که سم پاشی تاثیر بهتری داشته باشد ، بهتر است به صورت دوره ای آن را تکرار کنید تا مانع از رشد و تکثیر مجدد حشرات در محل زندگی تان شوید.

 

  • هنگام سم پاشی از لباس مخصوص و ماسک ترجیحا دو لایه استفاده کنید. هم چنین استفاده از عینک محافظ چشم نیز واجب است. زیرا ممکن است که به طور اتفاقی سم با نواحی حساس نظیر چشم شما تماس پیدا کند و این امر بسیار خطرناک می باشد.

اگر از این وسایل استفاده نکردید و سم با نواحی مانند چشم شما تماس پیدا کرد سریعا با اورژانس تماس گرفته و یا به نزدیک ترین مرکز درمانی محل زندگی خود مراجعه نمایید.

 

بعد از سم پاشی چه اقداماتی لازم است که انجام دهیم؟

بعد از سم پاشی چه اقداماتی لازم است که انجام دهیم؟

بعد از سم پاشی چه اقداماتی لازم است که انجام دهیم؟

 

بعد از سم پاشی نیز باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه به آن ها می پردازیم:

 

  • صبر کنید تا قسمت های سم پاشی‌ شده‌ کاملا خشک شوند. تا زمانی که همه‌ جا خشک نشده کودکان، سالمندان ، حیوانات و گیاهان خانگی خود را از محیط سم پاشی شده دور نگه دارید.

 

  • شما تنها بعد از هوادهی در محیط می توانید به محل سم پاشی  شده ورود داشته باشید و چنان چه آب و مواد غذایی به مواد سمی آلوده شده باشد ، از مصرف آن جدا خودداری کنید تا مسمومیت و حوادث بدتر برای شما اتفاق نیفتد.

 

  • از متخصصی که خانه یا محل کار شما را سم پاشی کرده است بپرسید که چه قدر بعد از زمان سم پاشی می توانید خانه را تمیز کنید، زیرا پاک کردن و تمیز کردن سریع  محل زندگی بعد از دفع آفات، ممکن است مقداری از سمومی که برای کشتن آفت‌ ها در آن ‌جا وجود دارند را پاک کند.

 

  • هر ماده غذایی را که در زمان سم پاشی بیرون و در معرض هوا بوده است، دور بریزید. زیرا ممکن است به سموم آلوده شده باشد.

 

  • بعد از سم پاشی کردن محیط زندگی خود به هیچ وجه از سموم دیگری استفاده نکنید. زیرا ممکن است که سموم دیگر باعث خنثی شدن سموم استفاده شده بشوند و یا برای حشراتی که در محل زندگی شما هستند مناسب نباشند. هم چنین ممکن است که سموم با هم واکنش دهند و باعث بروز مشکلات پوستی و تنفسی شوند.

 

  • از تکنسین سم پاشی خود بپرسید چه مدت طول می ‌کشد که دیگر هیچ آفت زنده ‌ای را مشاهده نکنید. اگر اولین بار است که اقدام به سم پاشی کرده ‌اید، برای یک دوره ‌ی زمانی کوتاه، شاهد آفت ‌های زنده خواهید بود. این دوره یک یا دو هفته است.

 

  •  بعد از سم پاشی حشرات در خانه باید کف اتاق و سالن پذیرایی و آشپزخانه کاملا شسته شود و پس از آن از محیط خانه استفاده شود. زیرا سموم در همه جا وجود دارند و برای سلامتی خطرناک اند.

 

بهترین زمان سم پاشی در طول روز چه زمانی است؟

بهتر است در طول روز سم پاشی نکنید زیرا بیش تر حشرات موذی در طول روز خواب هستند و یا اصلا با نور خورشید مشکل داشته و از مکان زندگی خود بیرون نمی آیند.

برای همین بهترین زمان سم پاشی شب و در تاریکی می باشد تا حشرات از مکان زندگی خود خارج شده و در دید قرار گرفته باشند.

در فصول مختلفی از سال بهتر است تا برای از بین بردن برخی از حشرات اقدام کرد مثلا در فصل پائیز و زمستان سوسک ها مشغول تولید مثل و تخم گذاری می باشند در این موقع بهترین فرصت است تا اقدام به سم پاشی نمایید تا بتوانید تعداد بیشتری از آنها را از بین ببرید .

 

بهترین زمان سم پاشی برای حشرات مختلف چه زمانی است؟

حشرات و آفت ها هرکدام  با سم مشخص خود از بین می روند و برای هرکدام زمان طلایی برای از بین بردنشان وجود دارد.

در ادامه به زمان طلایی برای سم پاشی حشرات مختلف می پردازیم:

 

سمپاشی ساس

حشره ساس به خصوص حشره از نوع تخت خوابی، شب برای نیش زدن انتخاب می کند که افراد در خواب به سر می برند و متوجه حمله آن ها نمی شوند و این حشرات بعد از نیش زدن ایمن می شوند و از بین بردن آن ها با مشکلاتی همراه است و به همین دلیل کارشناسان باید بهترین زمان از بین بردن این حشره را تشخیص دهند.

 

سمپاشی سوسک

بهترین زمان سم پاشی برای سوسک و سایر حشرات موذی زمستان و پاییز است . بسیاری از افراد بر این باور هستند که سم پاشی حشرات با گرم شدن هوا و شروع فصل تابستان انجام شود اما این دیدگاه کاملا اشتباه است.

زیرا حشرات و جانوران موذی در فصل پاییز و زمستان تخم ریزی و زاد و ود  دارند و در فصل گرما رشد می کنند و تعداد آن ها زیاد می شود. زمان مناسب سم پاشی زمستانه در میان زمستان می باشد.

 

سمپاشی موریانه

موریانه به دلیل این که چوب می خورد و باعث خرابی های بزرگ می شود، پس از مشاهده باید سریعا توسط متخصصان از بین برود.

 

انواع سم ها برای از بین بردن حیوانات موذی

سم های مختلفی برای از بین بردن حیوانات موذی و آفت ها وجود دارد. قوی ترین آن ها را در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • انواع حشره کش ها

اسپری حشره کش می تواند انواع حشره ها مانند مگس، سوسک، پشه و .. را از بین ببرد.

  • خمیر سوسک کش

این خمیر در مسیر تردد سوسک ها قرار می گیرد. و می تواند ان ها را از بین ببرد. این خمیر را زیر کابینت ها و مکان های دنج و تاریک قرار دهید. این خمیر به محیط زیست آسیبی نمی رساند.

  • سایپر سموم

این سم از حشره کش ها و خمیر سوسک قوی تر است. این سم قوی است و می تواند حشرات موذی را از بین ببرد . برای استفاده از این سم بهتر است تا مقدار مناسبی را از آن با آب مخلوط نمایید و سپس با استفاده از یک سم پاش آن را در بخش های مختلف منزل بپاشید .

 

نتیجه گیری بهترین زمان سم پاشی

در پایان خوب است به این نکته توجه کنید که قیمت هر نوع سم برای حشره های مختلف با توجه به قدرت و نوع سم متفاوت است و سم هر چه قوی تر باشد قیمت بیش تری دارد.

 

برای خرید یک سم با کیفیت و با قیمت مناسب و هم چنین مشاوره گرفتن برای خرید سم می توانید به سایت سفیران سرویس مراجعه نمایید.

جهت کاملتر خواندن مطلب کلیک کنید



:: برچسب‌ها: زمان سم پاشی ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : karinoweb

امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که هر روزه ممکن است با حشراتی نظیر سوسک ، ساس ، پشه ، مگس و … روبه رو شویم و زندگی با این حشرات عملی تقریبا نا ممکن می باشد.

حشرات موذی در فصول سرد سال به مکان های گرم حجوم می برند و این مکان ها ، مکان هایی نظیر خانه ها ، ادارات و … می باشد.

در فصول گرم سال نیز این حشرات شروع به تولید مثل کرده و باعث رنجش خاطر ما می شوند. بنابر این برای خلاصی از این حشرات نیاز است که هر سال مکان زندگی و یا حتی مکان کار خود را سم پاشی کنیم.

اما سوالاتی در این باره به وجود می آید که بهترین زمان سم پاشی چه زمانی است؟

چه نوع سمی برای چه نوع حشره ای مناسب است؟

بهترین شرکت سم پاشی در اصفهان کدام شرکت است؟

زمان مناسب سم پاشی در زمستان چه زمانی می باشد؟

آیا برای سم زدن نباید در خانه حضور داشته باشیم؟

در طول روز چه زمانی برای سم پاشی بهترین زمان است؟

در ادامه به پاسخ تمام این سوالات خواهیم پرداخت.

 

راه های ورود حشرات به خانه کدام اند؟

حشرات و حیوانات موذی به این دلیل وارد خانه و محل کار شما می شوند که به دنبال مکانی گرم و یا غذا هستند. این حشرات بیش تر در مکان های تاریک یافت می شوند و به همین دلیل  در درزهای موجود در خانه، سوراخ ها، مکان های مرطوب، لوازم خریداری شده و … سکونت می کنند و از آن جا به بقیه ی خانه نیز نفوذ می کنند.

این حشرات به دنبال جایی دور از دسترس هستند تا بتوانند در آن جا رشد کنند، تولید مثل کرده و زیاد  شوند.

 

پیشنهاد مطالعه مقاله : انواع روش های سم پاشی منازل

 

چگونه یک سم مناسب برای سم پاشی انتخاب کنیم؟

چگونه یک سم مناسب برای سم پاشی انتخاب کنیم؟

چگونه یک سم مناسب برای سم پاشی انتخاب کنیم؟

 

حشرات موذی به دسته  های مختلفی تقسیم می شوند.

حشراتی مثل سوسک ، مورچه ، پشه ، شته ، موریانه و … . برای اینکه بتوانید هریک از این حشرات را از بین ببرید باید سمی مناسب برای آنها پیدا کنید که بتوان آن حشره را از بین برد و در انتخاب سم بهتر است تحقیق کنید و از خرید سمومی که حشرات نسبت به آنها مقاومت دارند پرهیز کنید.

از طرفی ممکن است که سموم تاثیر منفی را بر روی سلامت بدن بگذارد به همین دلیل برای انتخاب سموم و آفت کش ها باید از سموم مناسب و کم خطر استفاده کرد.

برای این که دقیقا بتوانید بفهمید که چه سمی مناسب چه نوع حشره ای می باشد بهتر است که از یک متخصص در این حوزه سوال کنید تا خریدی درست داشته باشید.

هم چنین فروشگاهی که از آن سم تهیه می کنید نیز حائز اهمیت می باشد. فروشگاهی که از آن سم خریداری می کنید باید معتبر باشد و نوع و برند مناسبی از سم را به شما ارائه دهد.

 

قبل از شروع سم پاشی چه اقداماتی لازم است که انجام دهیم؟

قبل از سم پاشی نیاز است که یک سری اقدامات را در خانه و یا محل کار خود انجام دهیم که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • قبل از سم پاشی حتما باید منافذ و مسیر دودکش بخاری را مسدود کنید.

 

  • اگر در خانه گل و گیاه دارید، آن را از منزل خارج نمایید و در جایی ببرید که هوای تمیز و سالم داشته باشد .

 

  • خوراکی های موجود در خانه یا محل کار را اگر در معرض محل های سم پاشی است خارج کنید و به مکانی که در معرض سم پاشی قرار ندارد منتقل کنید. خوراکی هایی که در آن ها باز است را نیز به خارج از خانه یا محل کار انتقال دهید.

 

  • به همسایه های خود نیز اطلاع دهید که چه روزی و چه روزی سم پاشی دارید تا حتی الامکان در خانه نباشند و از آن جا فاصله داشته باشند.

 

  • اگر حیوان خانگی و پت دارید ان را حتما از خانه خارج کنید و دور از سموم آن را نگه داری کنید تا زمانی که متخصص و سم پاش اعلام کنند که می توانید به خانه و یا محل کار خود بازگردید.

 

  • اگر کودک و یا سالمند نیز دارید، آن را از خانه خارج کنید. توجه کنید که این دو گروه بسیار حساس تر از سایر هستند و این موضوع را به سم پاش و متخصص اطلاع دهید تا برای بازگشت شما به خانه زمان عقب تری را مشخص کنند.

 

  • ظرف های آشپزخانه را جمع اوری کنید و در یک مکان مناسب قرار دهید.

 

  • اگر مکان های سم پاشی به اتاق های شما نیز مربوط می شود، لباس ها و لوازم شخصی و بهداشتی خود را نیز جمع کرده و از محل های سم پاشی دور کنید.

 

 

پس از سم پاشی تا چه زمانی نباید به محل زندگی خود برگردیم؟

این سوال با توجه به نوع سم و حشره پاسخ متفاوتی دارد.

هم چنین به میزان وجود موجودات موذی در خانه و محل کار شما نیز بستگی دارد که چه قدر زمان می خواهد تا تمام آفات از بین بروند.

اما به طور کل با توجه به نوع سم و مقدار آن از چند ساعت تا دو روز باید از خوابیدن و رفت و امد در خانه خودداری کرد.

 

هنگام سم پاشی فرد باید به چه نکاتی توجه کند؟

سم پاشی بهتر است توسط متخصص در این زمینه انجام شود، زیرا فرد متخصص در این زمینه دانش لازم را دارد و مراقب است که هنگام انجام این عملیات مشکلی پیش نیاید. اما اگر به هر دلیلی خودتان مجبور به انجام این کار شدید در هنگام سم پاشی به این نکات توجه نمایید:

  • برای این که تمامی حشرات را از بین ببرید باید حواستان به نقاط دور از دسترس باشد. توجه کنید که در هنگام سم پاشی زیر فرش، درز مبلمان، بین کابینت ها و … نیز نادیده گرفته نشود.

 

  • برای این که سم پاشی تاثیر بهتری داشته باشد ، بهتر است به صورت دوره ای آن را تکرار کنید تا مانع از رشد و تکثیر مجدد حشرات در محل زندگی تان شوید.

 

  • هنگام سم پاشی از لباس مخصوص و ماسک ترجیحا دو لایه استفاده کنید. هم چنین استفاده از عینک محافظ چشم نیز واجب است. زیرا ممکن است که به طور اتفاقی سم با نواحی حساس نظیر چشم شما تماس پیدا کند و این امر بسیار خطرناک می باشد.

اگر از این وسایل استفاده نکردید و سم با نواحی مانند چشم شما تماس پیدا کرد سریعا با اورژانس تماس گرفته و یا به نزدیک ترین مرکز درمانی محل زندگی خود مراجعه نمایید.

 

بعد از سم پاشی چه اقداماتی لازم است که انجام دهیم؟

بعد از سم پاشی چه اقداماتی لازم است که انجام دهیم؟

بعد از سم پاشی چه اقداماتی لازم است که انجام دهیم؟

 

بعد از سم پاشی نیز باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه به آن ها می پردازیم:

 

  • صبر کنید تا قسمت های سم پاشی‌ شده‌ کاملا خشک شوند. تا زمانی که همه‌ جا خشک نشده کودکان، سالمندان ، حیوانات و گیاهان خانگی خود را از محیط سم پاشی شده دور نگه دارید.

 

  • شما تنها بعد از هوادهی در محیط می توانید به محل سم پاشی  شده ورود داشته باشید و چنان چه آب و مواد غذایی به مواد سمی آلوده شده باشد ، از مصرف آن جدا خودداری کنید تا مسمومیت و حوادث بدتر برای شما اتفاق نیفتد.

 

  • از متخصصی که خانه یا محل کار شما را سم پاشی کرده است بپرسید که چه قدر بعد از زمان سم پاشی می توانید خانه را تمیز کنید، زیرا پاک کردن و تمیز کردن سریع  محل زندگی بعد از دفع آفات، ممکن است مقداری از سمومی که برای کشتن آفت‌ ها در آن ‌جا وجود دارند را پاک کند.

 

  • هر ماده غذایی را که در زمان سم پاشی بیرون و در معرض هوا بوده است، دور بریزید. زیرا ممکن است به سموم آلوده شده باشد.

 

  • بعد از سم پاشی کردن محیط زندگی خود به هیچ وجه از سموم دیگری استفاده نکنید. زیرا ممکن است که سموم دیگر باعث خنثی شدن سموم استفاده شده بشوند و یا برای حشراتی که در محل زندگی شما هستند مناسب نباشند. هم چنین ممکن است که سموم با هم واکنش دهند و باعث بروز مشکلات پوستی و تنفسی شوند.

 

  • از تکنسین سم پاشی خود بپرسید چه مدت طول می ‌کشد که دیگر هیچ آفت زنده ‌ای را مشاهده نکنید. اگر اولین بار است که اقدام به سم پاشی کرده ‌اید، برای یک دوره ‌ی زمانی کوتاه، شاهد آفت ‌های زنده خواهید بود. این دوره یک یا دو هفته است.

 

  •  بعد از سم پاشی حشرات در خانه باید کف اتاق و سالن پذیرایی و آشپزخانه کاملا شسته شود و پس از آن از محیط خانه استفاده شود. زیرا سموم در همه جا وجود دارند و برای سلامتی خطرناک اند.

 

بهترین زمان سم پاشی در طول روز چه زمانی است؟

بهتر است در طول روز سم پاشی نکنید زیرا بیش تر حشرات موذی در طول روز خواب هستند و یا اصلا با نور خورشید مشکل داشته و از مکان زندگی خود بیرون نمی آیند.

برای همین بهترین زمان سم پاشی شب و در تاریکی می باشد تا حشرات از مکان زندگی خود خارج شده و در دید قرار گرفته باشند.

در فصول مختلفی از سال بهتر است تا برای از بین بردن برخی از حشرات اقدام کرد مثلا در فصل پائیز و زمستان سوسک ها مشغول تولید مثل و تخم گذاری می باشند در این موقع بهترین فرصت است تا اقدام به سم پاشی نمایید تا بتوانید تعداد بیشتری از آنها را از بین ببرید .

 

بهترین زمان سم پاشی برای حشرات مختلف چه زمانی است؟

حشرات و آفت ها هرکدام  با سم مشخص خود از بین می روند و برای هرکدام زمان طلایی برای از بین بردنشان وجود دارد.

در ادامه به زمان طلایی برای سم پاشی حشرات مختلف می پردازیم:

 

سمپاشی ساس

حشره ساس به خصوص حشره از نوع تخت خوابی، شب برای نیش زدن انتخاب می کند که افراد در خواب به سر می برند و متوجه حمله آن ها نمی شوند و این حشرات بعد از نیش زدن ایمن می شوند و از بین بردن آن ها با مشکلاتی همراه است و به همین دلیل کارشناسان باید بهترین زمان از بین بردن این حشره را تشخیص دهند.

 

سمپاشی سوسک

بهترین زمان سم پاشی برای سوسک و سایر حشرات موذی زمستان و پاییز است . بسیاری از افراد بر این باور هستند که سم پاشی حشرات با گرم شدن هوا و شروع فصل تابستان انجام شود اما این دیدگاه کاملا اشتباه است.

زیرا حشرات و جانوران موذی در فصل پاییز و زمستان تخم ریزی و زاد و ود  دارند و در فصل گرما رشد می کنند و تعداد آن ها زیاد می شود. زمان مناسب سم پاشی زمستانه در میان زمستان می باشد.

 

سمپاشی موریانه

موریانه به دلیل این که چوب می خورد و باعث خرابی های بزرگ می شود، پس از مشاهده باید سریعا توسط متخصصان از بین برود.

 

انواع سم ها برای از بین بردن حیوانات موذی

سم های مختلفی برای از بین بردن حیوانات موذی و آفت ها وجود دارد. قوی ترین آن ها را در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • انواع حشره کش ها

اسپری حشره کش می تواند انواع حشره ها مانند مگس، سوسک، پشه و .. را از بین ببرد.

  • خمیر سوسک کش

این خمیر در مسیر تردد سوسک ها قرار می گیرد. و می تواند ان ها را از بین ببرد. این خمیر را زیر کابینت ها و مکان های دنج و تاریک قرار دهید. این خمیر به محیط زیست آسیبی نمی رساند.

  • سایپر سموم

این سم از حشره کش ها و خمیر سوسک قوی تر است. این سم قوی است و می تواند حشرات موذی را از بین ببرد . برای استفاده از این سم بهتر است تا مقدار مناسبی را از آن با آب مخلوط نمایید و سپس با استفاده از یک سم پاش آن را در بخش های مختلف منزل بپاشید .

 

نتیجه گیری بهترین زمان سم پاشی

در پایان خوب است به این نکته توجه کنید که قیمت هر نوع سم برای حشره های مختلف با توجه به قدرت و نوع سم متفاوت است و سم هر چه قوی تر باشد قیمت بیش تری دارد.

 

برای خرید یک سم با کیفیت و با قیمت مناسب و هم چنین مشاوره گرفتن برای خرید سم می توانید به سایت سفیران سرویس مراجعه نمایید.

جهت کاملتر خواندن مطلب کلیک کنید



:: برچسب‌ها: زمان سم پاشی ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : karinoweb

بید از راه های مختلفی وارد خانه می شود. درب و پنجره، گیاهان آپارتمانی، از محل زندگی پرندگان.

این حشرات همانند موریانه ها برای فرش و لباس های پشمی و چرمی خطر دارند. بیدها شبیه به پروانه هستند و زمانی که باز می شود دیگر اثری از پروانه نیست و به یک کرم سیاه و پشمالو تبدیل می شود که به آن لارو بید گفته می شود.

لارو بید از کراتین موجود در الیاف فرش و لباس چرمی و پشمی استفاده می کند و به فرش خسارت وارد می کند. هرچه محل زندگی بیدها گرما و رطوبت بیشتری داشته باشد خسارت بیدزدگی بیشتر است.

  •  
    ویژگی های بید
  •  
    پروانه هایی کوچک به رنگ زرد، قهوه ای و یا خاکستری.
  •  
    عاشق جاهای گرم، تاریک و مرطوب.
  •  
    4 نسل آنها می تواند چهار کیلو پشم را نابود کند.

    روش سمپاشی بید چگونه است؟

    _

    برای سمپاشی بید منزل نباید فرصت را از دست دهید. شرکت سمپاشی بید سفیران سلامت با استفاده از سموم بدون رنگ و بو در عمق فرش، مبلمان، تختخواب نفوذ کرده و آنها را کامل از بین می برد.

    شرکت سمپاشی بید سفیران سلامت بدون اینکه لکی روی فرش و دیگر وسایل باقی بماند، هیچ گونه اثر سمی و مخربی نیز روی وسایل منزل به جا نمی ماند.

    سمپاشی بید فرش، سمپاشی بید لباس و سمپاشی بید قالی باهم متفاوت است. کارشناسان شرکت های سمپاشی قبل از شروع به کار به صورت تخصصی و اصولی محل را بررسی می کنند و با توجه به نوع بید و میزان آلودگی روش سمپاشی مناسب را انتخاب می کنند.



:: برچسب‌ها: سم پاشی , سمپاشی بید , سم بید , سم پاشی بید ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : karinoweb

وجود سوسک در هر خانه ای تمام اعضای خانه را ناراحت و درگیر می کند. این موجودات  به دلیل جثه ریزی که دارند داخل درزها و شکاف ها زندگی می کنند. مناطق گرم و مرطوب مثل آشپزخانه و کابینت ها را برای مخفی شدن انتخاب می کنند.

این حشرات برای انسان ها خطراتی مثل آلودگی مواد غذایی و ظروف آشپزخانه، مسمومیت غذایی، اسهال خونی، آلرژی و آسم، وبا، جذام و طاعون دارند.

جالب است که سوسک ها در مقابل سمپاشی بسیار مقاوم هستند و هر طور که شده بقا خود را حفظ می کنند. به همین خاطر است که اگر خودتان اقدام به سم پاشی سوسک کنید، نه تنها آنها از بین نمی روند بلکه مقاوم تر شده و با ظاهری تیره تر و درشت تر ظاهر می شوند.

سوسک های درشت در اکثر شهرها بسیار زیاد دیده می شوند. به همین دلیل سمپاشی سوسک درشت باید توسط شرکت های متخصص سمپاشی صورت گیرد.

سوسک درشت معمولا از سیب زمینی، سبزیجات، لاشه سوسک های دیگر و فضولات انسان تغذیه می کنند. به همین دلیل از نظر بهداشتی بسیار خطرناک هستند و به سرعت می توانند میکروب های بیماری زا را منتقل کنند.

شرکت سمپاشی سوسک درشت سفیران سلامت با روش زیر سم پاشی سوسک را انجام می دهد



:: برچسب‌ها: سم پاشی , سمپاشی سوسک , سوسک , سم ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد